מסלול פיתוי במשכנתא - המדריך המלא

מה זה מסלול פיתוי?

"מסלול פיתוי" כפי שהיועצים מכנים אותו, מדבר על מצב בו לוקחים יותר כסף במשכנתא מאשר הסכום שתכננתם, ומיד לאחר קבלת המשכנתא, מבצעים סילוק של החלק היקר במשכנתא כדי להישאר עם הסכום שתכננתם לקחת במקור, אך בריביות טובות יותר.

איך לוקחים מסלול פיתוי?

אם אתם חושבים לדוגמא לקנות בית בשווי שני מיליון ש"ח ויש לכם 1.5 מיליון ש"ח הון עצמי (כלומר אתם צריכים חצי מיליון ש"ח משכנתא), תוכלו לקחת משכנתא גדולה יותר משתכננתם, על סך 900 אלף ש"ח, כאשר את ה-400 אלף ש"ח הנוספים שאתם לוקחים תשימו ב"מסלול פיתוי", ותבקשו מהבנקאי להגדיל את הריבית במסלול זה כמה שניתן, ובתמורה להוריד את הריביות במסלולים האחרים. מיד לאחר קבלת המשכנתא סלקו את מסלול הפיתוי, ותשארו עם המשכנתא המקורית שתכננתם לקחת, רק עם ריביות נמוכות באופן משמעותי.

שילוב מסלול פיתוי במשכנתא

קַנְטָה בתקשורת

הסטארטאפ הישראלי Kanta מבטיח לחסוך לכם כסף במשכנתא
"הסטארטאפ הישראלי Kanta מבטיח לחסוך לכם כסף במשכנתא"
תשלומי המשכנתא עלו? הנה 5 דרכים להורדת ההחזר החודשי
"תשלומי המשכנתא עלו? הנה 5 דרכים להורדת ההחזר החודשי"
3 צ'יטים (חוקיים) שיחסכו לכם כסף במשכנתא
"3 צ'יטים (חוקיים) שיחסכו לכם כסף במשכנתא"
לחצו לקבלת שיחה מיועץ

דגשים חשובים ללקיחת מסלול פיתוי

  1. ברוב המקרים נבחר להשתמש במסלול בריבית משתנה צמודה למדד המחירים לצרכן עבור מסלול הפיתוי, מאחר שבמסלול זה הבנקים מאפשרים "להעמיס" יותר ריבית מאשר בשאר סוגי המסלולים, מה שיאפשר לנו להוריד בקלות יותר את הריביות במסלולים אחרים במשכנתא.
  2. חשוב להכיר, בעת סילוק מסלול משכנתא ישנה עמלת פרעון מוקדם (או בשפה עממית "קנס יציאה"), אך ככל שמדובר במסלול בריבית משתנה צמודה, וככל שמסלקים את המסלול מיד לאחר קבלת המשכנתא, העמלה צפויה להיות זניחה (כמה מאות שקלים) ביחס לחיסכון שהושג על ידי הורדת הריביות בשאר המסלולים, שיכול להגיע לעשרות ואפילו למאות אלפי שקלים.
  3. חשוב לשים לב שסכום מסלול הפיתוי לא יהיה גבוה דיו על מנת להעלות אתכם במדרגת אחוז המימון, כי כך למעשה תיווצר הגדלה של הריביות בשאר המסלולים במשכנתא.
  4. השימוש במסלול פיתוי מעלה (זמנית) את ההחזר החודשי של המשכנתא. חשוב לשים לב שהיחס בין ההחזר החודשי של המשכנתא (לאחר הכנסת מסלול הפיתוי) להכנסה "נטו" של המשפחה לא יעלה על 35%, מאחר שגם זה עלול להוביל להעלאת הריביות בשאר המסלולים במשכנתא. מומלץ להיעזר במחשבון המשכנתא של קנטה כדי לבדוק מה יהיה גובה ההחזר החודשי לאחר הכנסת מסלול הפיתוי.

מקום ראשון בשירות!

איך אפשר לעזור?

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי:

מעוניינים לקבל שיחה מיועץ?

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
פנייתכם התקבלה, יועץ יחזור אליכם בהקדם
נא למלא את כל השדות המסומנים

מה אומרים עלינו?

נשמח להמשיך לעזור!